۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۹:۱۸

شیخ الاسلامی:

عملیات طوفان الاقصی اقدامی کاملا مشروع بود

عملیات طوفان الاقصی اقدامی کاملا مشروع بود

رییس مرکز مطالعات سیاسی و بین الملل وزارت امور خارجه گفت: عملیات طوفان الاقصی به عنوان اقدامی مشروع و بر مبنای اصول مسلم حقوق بین الملل از جمله حق دفاع مشروع بود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن شیخ الاسلامی رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین‌الملل وزارت امور خارجه در نشست «طوفان الاقصی؛ آغاز نصرالله» که در محل مرکز مطالعات سیاسی و بین‌الملل وزارت امور خارجه برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: نشست امروز به پاسداشت نخستین سالگرد عملیات غرور آفرین طوفان الاقصی و گرامیداشت شهدای مقاومت بویژه شهید سید حسن نصرالله برگزار شده است.

وی ادامه داد: بی گمان عملیات طوفان الاقصی به عنوان اقدامی مشروع و بر مبنای اصول مسلم حقوق بین‌الملل از جمله حق دفاع مشروع در تاریخ همه جنبش‌های آزادی خواه و استقلال طلب جهان، نقطه عطفی بی‌بدیل به شمار می‌رود.

شیخ الاسلامی گفت: یک سال پس از این رخداد تاریخی و با عنایت به همه دستاوردهای سیاسی، نظامی و فرهنگی‌محور مقاومت به دست آمده و به رغم صدمات و لطمات ناشی از آن از جمله شهادت بیش از ۴۰ هزار نفر و آسیب دیدن بیمارستان‌ها و زیرساخت‌ها و بویژه شهادت چهره‌های درخشان مقاومت از جمله سید حسن نصرالله، بی تردید محور مقاومت امروز و پس از یکسال و هر زمان دیگر قوی‌تر و آماده‌تر است.

شیخ الاسلامی در ادامه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با رهبری رهبر معظم انقلاب با قدرت و برای همیشه در کنار و همراه رزمندگان جبهه مقاومت ایستاده و آماده است هر اقدام نابخردانه رژیم را با قدرت پاسخ گوید.

وی خاطرنشان کرد: این حقیقت که به گفته رهبر انقلاب ما در انجام وظایف خود نه تعلل می‌کنیم و نه شتاب می‌کنیم گویاترین بیان کنش ما است.

رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین‌الملل وزارت‌خارجه گفت: صبر و بردباری ایران در قبال درنده خویی رژیم و اقدامات سبوعانه تجلی رفتار مسئولانه است. چنانچه که پاسخ کوبنده وعده صادق جلوه‌ای از این رفتار مسئولیت آمیز است.

کد خبر 6250305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha